Ψήφισμα διαμαρτυρίας για τις αναθέσεις της Ιστορίας

ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ


Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Τρικάλων εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία των μελών του για την ολοένα και πιο συχνά παρατηρούμενη στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πρακτική, να ανατίθεται η διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας όχι σε φιλολόγους, αλλά σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων, σε εφαρμογή σχετικών υπουργικών αποφάσεων, για την κάλυψη του υποχρεωτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών. Η έντονη φημολογία για το ενδεχόμενο να δίδεται το μάθημα της Ιστορίας ως αντικείμενο πρώτης ανάθεσης σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων προκαλεί την εύλογη ανησυχία για την έμπρακτη υποβάθμιση του μαθήματος, δεδομένου ότι το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας αναιρεί τη στηριγμένη σε επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια ανάθεση της διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας σε ΠΕ02 Φιλολόγους, κριτήρια τα οποία το ίδιο όρισε σε συνεργασία με την επιστημονική και παιδαγωγική κοινότητα, και την υποκαθιστά με ανάθεση στηριζόμενη στην πρακτική τρέχουσα ανάγκη συμπλήρωσης ωραρίου εκπαιδευτικών άλλων ειδικοτήτων. Διαφαίνεται λοιπόν η θεσμοθέτηση της ανάθεσης διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας με κριτήρια άσχετα με τη σκοποθεσία της Δημόσιας Εκπαίδευσης και η υποβάθμιση του μαθήματος και κατά συνέπεια της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο Δημόσιο Σχολείο.
Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Τρικάλων συντάσσεται με τις αντιδράσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, θεωρώντας ότι η μόνη επιστημονικά και παιδαγωγικά ορθή πρακτική είναι η αποκλειστική ανάθεση της διδασκαλίας της Ιστορίας σε φιλολόγους, οι οποίοι εξάλλου μπορούν να εφαρμόσουν την επιζητούμενη από την Πολιτεία διαθεματική προσέγγιση των φιλολογικών μαθημάτων, με την προβολή της ιστορικής διάστασης στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, στη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία και στη Φιλοσοφία, παράλληλα δε χρησιμοποιώντας τα εργαλεία και την ύλη αυτών των μαθημάτων για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας. Η ανάθεση της διδασκαλίας της Ιστορίας σε αναρμόδιους αναιρεί την ανωτέρω επιστημονική και παιδαγωγική αρχή, καταργεί την ολιστική προσέγγιση της γνώσης, ακυρώνει τον στόχο της καλλιέργειας της κριτικής σκέψης στο σχολείο, μετατρέπει το διδακτικό λειτούργημα από ουσιαστικό σε διεκπεραιωτικό.
Για το σκοπό αυτό ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Τρικάλων προωθεί το παρόν ψήφισμα διαμαρτυρίας σε επιστημονικούς, διοικητικούς και συνδικαλιστικούς φορείς.

Το Δ.Σ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

24η Φεβρουαρίου 1821: Οι αρχές της ελληνικής επανάστασης